Videre til indhold
  • Forsiden
  • Om Sune
  • Publikationer
  • Praksisudvikling og læringsbøger
  • Absent but implicit
  • Blog

Praksisudvikling og læringsbøger

Ideen til at udvikle læringsbøger opstod i samarbejde med Københavns Kommunes udsatte-område. Efter at have undervist dem i Low Arousal-pædagogik ønskede de at implementere tilgangen yderligere. Vi vidste alle at mere undervisning ikke nødvendigvis ændrer på praksis. Vi besluttede os derfor for at eksperimentere med en blanding af undervisning, workshops, eksperimenter og dokumentation af hvad vi gør. Nedenstående er eksempler på læringsbøger.

  • “Fællesskaber - Fra afmagt til handlekraft på Esrum Kost- og Friskole" Læringsbog 2024
  • "Udvikling gennem udforskning af egen praksis - Storebæltskole-modellen som metode til specialskoleudvikling" Læringsbog 2023
  • "Low Arousal og veje ud af afmagt - Bedre Begrundet Praksis på behandlingsinstitutionen Magnoliegården" Læringsbog 2022
  • "Dildhavens vej til en bedre begrundet praksis” om specialpædagogisk udvikling for udsatte unge, 2021
  • "Low Arousal og Søgårdsskolen – teori og erfaringer" om specialskole-praksis, 2019
  • "Low Arousal og udsatte borgere – teori og erfaringer”, 2018
  • Artikel om projektet som en del af Sune Bjørn Larsens phd-forløb: “Pædagogisk grundlag – sådan ét skal vi da også have”. Tidsskriftet Relationel Praksis. Oktober 2017. Forlaget Mindspace.
  • Læs om konceptet “læringsbog”
  • Kontakt for at høre nærmere
Publikationer
  • sbl@raison.dk
  • 28 91 58 57
  • Ny Vestergade 17.3.th 1471 København K
Facebook Linkedin